Uppdatering från rum #2

Har precis haft besök av Micke och imorgon har han bjudit mig på dejt ;), man får göra det bästa av situationen och det finns ju alltid någon som har det värre.
Funderar på att ändra min kost här till vegetarisk istället då jag ändå inte rör köttet som serveras. Blir lite enformigt att bara äta potatis och ris med sås. Har fått kontakt med några andra tjejer härinne och en av dem är i precis samma sits som jag. Vi kommer troligtvis bli snittade på samma dag också. Mitt kejsarsnitt kallar läkaren för ett planerat akutsnitt och jag tror det har att göra med att jag kommer vara sövd och lite sånt. Det kommer att vara mellan 8-10 personer inne i operationssalen så det är en stor uppställning. Jag kommer få reda på datumet några dagar innan bara och då vet de också vilka personer som kommer att jobba den dagen. Då har jag möjlighet att träffa och prata med de och även få ett ansikte. Jag kommer att ha en och samma barnmorska med mig under hela den dagen så det känns tryggt. Vad jag vet kommer det troligtvis att bli mellan den 20-23 juni och jag har bestämt mig för att inte "gå ut med" exakt vilket datum det kommer bli. Jag tror det minskar stressen, men ni vet att ni kommer få mms när allting känns bra. Det kan hända att jag lägger ut en bild på bebisen här också men det är inte bestämt än.
Denna dag kommer nog att bli lite långtråkig men det är tur att man har lunchen och middagen som lite hålltider. Jag kommer se ett antal avsnitt av Glee och ikväll ska jag titta på "Just go with it" en lättsmält romkom med Jennifer Aniston och Adam Sandler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0