Horseback riding

Idag har jag, Dess och Kristin varit på tur! Turridning på Islandshästar. Det var hur kul som helst och jag tvekar inte en sekund på att göra det igen. Själva ridningen gick över förväntan och jag har både töltat och galopperat. Hade gärna galopperat mer och i längre intervaller än vad vi gjorde, mycket härligt och för en sekund kändes det som jag var med i "Bröderna Lejonhjärta" (kan ha blivit aningens påverkad av att Kristin häst hette Grim).

Stallet låg jättefint precis vid Roxen och vid red i vatten och så blev det även lite "klättring" i skogen.

Men, jag kom dit med inställning om att det skulle vara jäkla svårt att ta sig upp på själva hästen så jag tog en rejäl sats när jag svingade mig över sadeln, vilket resulterade i att jag dök ner på andra sidan på vår turledare (som tur var) som stod och höll i min sadel. Jaja, så kan det gå men annars flöt all på bra :)
På en av bilderna nedan ser ni ett 2 dagar gammalt föl med tillhörande mamma, naaaww.




Kommentarer
Postat av: Cathrine

ser bra ut!!

2010-05-12 @ 19:50:47
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0