Sköna maj

Solat idag och solen tar bra måste jag säga! Får ta det lugnt nu så jag inte ser ut som en kräfta i ansiktet imorgon på Elins konfirmation. Känner att jag måste införa mer motion i mitt liv, min nya hobby som motorcykelförare ger inte mycket kondition. Har precis kommit in från en powerwalk/joggingrunda i spåret och det var väldigt skönt ska jag erkänna och välbehövligt, mer av sånt tack! Måste bli lite bättre på att cykla till jobbet så nästa vecka ska jag ta tag i det, det värsta är ju bara att jag blir så fruktansvärt dålig av all pollen, men det får gå.

Nu ska jag fixa iordning lite här hemma, svärfar kommer hit i eftermiddag och ska klippa vår häck, väldigt snällt så jag tänkte vara lite snäll tillbaka och slänga ihop en sockerkaka innan han kommer.

I onsdags träffades vi hos Nadja för en som vanligt försenad födelsedagsfika, vet inte vaför men Nadjas födelsedag råkar vi alltid fira sådär närmare två månader i efterhand. Men trevligt var det, hon bjöd på varma baguetter med räkröra, och som efterrätt kladdkaka med glass, yummie! Annie hade med sig Elliot (även kallas Elvis efter hans läppryckningar :)) han var hur snäll som helst, ett exemplariskt barn. På bilden nedan provar han sina nya handgjorda sockar som han fick av Nadja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0