Borta bra...

Kallt i Sverige, verkligen men skönt att komma hem och sova i sin egen säng :), men jag saknar redan stranden ;(. 
Väl hemma möttes vi att tre trötta katter som bara stirrade på oss, Micke sa till mig att en katt glömmer på två veckor så om vi inte hade kommit hem hade de då aldrig saknat oss? Jag tror faktiskt inte på det och hävdar bestämt att Tidra fortfarande saknar Lucas. De var rätt avståndstagande och ville gå ut direkt. Idag har de närmat sig och Texas ville gosa imorse då jag märkte till min förskräckelse att han var blöt av någonting på (som jag säger) hans axel, in i badrummet och upptäcker världens sår! ser ut som om någon har skjutit med luftgevär eller liknande på honom, ett stort hål rakt in med stor svullnad runt om kring och (ursäkta äcklet) massa vitt var som rann ur, nice. Vad gör vi nu?? Tvättade med klorhexedin och kände på det men det kändes inte som det var något därinne, kanske ormbett??, fastnat i taggtråd??, spik??. Han verkar inte ha ont, går och hoppar som vanligt, lever sitt lyxliv i Mjärdevi och äter och tvättar sig som han ska. Har varit på Valla djursjukhus och köpt en krage till honom, har även fått en tid imorgon kl 11. Provade kragen och det var väldigt jobbigt att behöva utsätta honom för det, han fick panik och jag tycker det är smått jobbigt att se en katt med krage då de inte kan tvätta sig (vilket är en av deras största hobby halv dygnet) så efter överläggning med husse bestämde vi oss för att inte använda den (säg inget till nån) och efter överenskommelse med Texas har han lovat att inte slicka på såret och säga till veterinären imorgon att han har använt den om han/hon frågar, ok. Är inte ens säker på att han kan komma in på lådan med kragen eller ens äta?. Så nu tvättar vi och tvättar såret på honom tills imorgon. 
Katterna har haft det hur bra som helst under vår vistelse i Asien, Peter har sovit här varje kväll och skämt bort dem. Tindra bestämde sig för att vara borta ett dygn och lät sig själv låsas in i förrådet nedanför vårt hus, stackars Peter har letat land och rike efter henne, ringt vetrinären och kollat om de har fått in någon katt, sökt i diken och ropat vid garage och så slutligen förrådet. Det är ingen lätt match att ha katt (specielt inte när man har tre som även vistas utomhus, kommer in med oförklarliga sår och försvinner).

Har varit och inhandlat mat förut och det var jobbigt, svårt att komma tillbaka till rutiner när man har ätit på restaurang i två veckors tid och fått sängen bäddad och rummet städat, skönt :), men efter besök hos svärmor fick vi gott om matlådor med oss hem så vi är fortfarande är lite bortskämda ett par dagar till ;). 

Imorgon kommer mor och syster på besök och det ska bli trevligt, blir hämtad efter jobbet (ska jag jobba imorgon??), blir lite fika och visning av semesterbilder.

På tisdag ska jag köpa ny mobil då min har gått sönder eller högtalaren rättare sagt, bror (som också kom hem i lördags kan naturligtvis laga den om jag vill men jag vill inte) ska hjälpa mig att köpa en ny, då jag är så ointresserad av mobiltelefoner har jag ingen som helst aning om vad jag ska/bör ha, är det bra med rådgivning. Det enda jag vet är att jag vill ha en sonyericsson.

Nu ska jag ta en dusch, se en film och äta paj som Mari har lagat till oss.

 Ha en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Välkommen hem! (fast så kan inte jag säga va..?) Ehm, ni verkar ha haft det kanoners :) Hoppas lilla kissen repar sig, men det där med krage kan vara sjukt roande...Bland mina bästa stunder i livet var när Fia hade krage -hilarious! Skämt åsido, jag har en utmaning till dig på min blogg! Kramkram

2009-03-23 @ 05:44:24
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Annie

Hej där! Stackars texas. Klart att dom kommer ihåg er, dom har saknat er massor:-) Hello kitty-mobilen då? Jättefin jue-kram

2009-03-23 @ 19:39:43
URL: http://minitass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0