Kladdkaka

Här °Dessie ska du få ett recept på kladdkakan som jag brukar göra, mycket god och enkel, du behöver inte ens dra fram elvispen. Ser alla graden som jag lyckats få dit innan namnet *stolt*, har inte den blekaste aning om hur man gör en grad men när man väl behöver en så lyckas jag aldrig, så denna sparar vi ;)

2 ägg 
3 dl socker
1 1/2 msk vaniljsocker
1/2 tsk salt
100g smält smör
4 msk kakao
1 1/2 dl mjöl

Smörj en form och "bröa" den med tex kokos eller ströbröd. Smält smöret. RÖR ihop ägg och socker. Blanda kakaon med mjölet så det fördelar sig bra, blanda sen i alla torra ingredienser och sen ner i äggsmeten. Tillsätt sist smöret. Grädda ca 20 min (inte längre) i mitten av ugnen.
175 (just det här kommer det) grader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0